Om barnehagen

Preg barnehager Tau as (tidligere Fjordsyn barnehage) er del av Preg barnehager as, og eies av Misjonssambandet. Vi driver vår virksomhet i henhold til kristen formålsparagraf.

Barnehagen blei åpna i 1981 med 2 avdelinger. I 2004 blei barnehagen utbygd til 4 avdelinger, i 2007 blei den 5. avdelingen tatt i bruk.

Våre åpningstider er 6.45 - 16.15.

Preg barnehager Tau har 3 avdelinger 3-6 år og 2 avdelinger 0-3 år, til sammen 77 heile plasser. Vi tilbyr
60, 80 og 100% plasser.

Barnehagen har et stort og flott uteområde, og disponerer i tillegg et inngjerdet friområde som grenser til barnehagen. Barnehagen ligger i et boligfelt, men med gåavstand til skog, sjø og beiteområder.

Vi har en kolonialbutikk like ved barnehagen, og litt lenger borte har vi også skoler, bibliotek, post, handlesenter, legesenter, idrettsanlegg og badestrand.

Våre fokusområder er :

• Sosial kompetanse
  • Språk
  • Turer i nærmiljøet og naturen
  • Bibelsamlinger
  • På golvet sammen med barna